Մարտի 31-ին Գորիսի Յուրի Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում տեղի ունեցավ նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն: «Համո Սահյանը և երաժշտությունը» թեմայով նախագծային աշխատանքը ղեկավարում էին «Հայոց լեզու» և «Գրականություն» առարկաների ուսուցչուհի Շահանե Հովսեփյանը, «Երաժշտություն» առարկայի ուսուցչուհի Թամարա Հովհաննիսյանն ու «ԹԳՀԳ» առարկայի ուսուցչուհի Օլյա Ղուլյանը։ Նախագծային աշխատանքն իրականացրին 7-րդ «Ա» դասարանի աշակերտներ Լիլի Սարգսյանը, Գևորգ Մանուկյանը, Եվա Հայրապետյանը, Յուլյա Օհանջանյանը, Վլադիմիր Քաթանյանն ու Էրիկ Մարտիրոսյանը։ Նախագծային աշխատանքի նպատակները՝
Նախագծային աշխատանքի խնդիրները՝
Նախապես ներկայացվել են նախագծային աշխատանքների թեմաները, կազմվել է ուսումնական նախագծի պլան, թեմատիկ պլան և կատարվել է աշխատանքի բաժանում: Նախագծային աշխատանքի թեման ընտրվել էր «Համո Սահյանը և երաժշտությունը»: Նախագծային աշխատանքի թեմատիկ պլանում հստակ սահմանվել են այն աշխատանքները, որոնք պետք է իրականացվեն հանդիպումների ընթացքում: Նախագծի նպատակն էր ուսումնասիրել, թե ինչպես են Համո Սահյանի բանաստեղծությունները ներշնչել տարբեր ժամանակների հայ կոմպոզիտորներին, ինչպիսի երաժշտական գործեր են ստեղծվել նրա տեքսերի հիման վրա, ինչպես է խոսքը վերածվել մեղեդու: Աշակերտները մեծ հետաքրքրասիրությամբ ուսումնասիրեցին Սահյանի ստեղծագործական ժառանգությունը, հավաքեցին տվյալներ նրա բանաստեղխությունների հիման վրա գրված երգերի մասին, վերլուծեցին այդ երգերից մի քանիսը՝ բառեր, մեղեդի, տրամադրություն: Նախագծային աշխատանքը միջառարկայական է, այն իրականացվել է «Երաժշտություն» և «ԹԳՀԳ» առարկաների հետ համատեղ։ «Երաժշտություն» առարկայի ուսուցչուհու՝ Թամարա Հավհաննիսյանն օգնել է վերլուծել մեղեդիները և ընտրել համապատասխան երաժշտություն: «ԹԳՀԳ» առարկայի ուսուցչուհի Օլյա Ղուլյանի օգնությամբ աշակերտները ստեղծել են սահիկաշար, որը ընդգրկում էր Համո Սահյանի կյանքը, բանաստեղծությունները և դրանց երաժշտական տարբերակները: Նախագիծն օգնել է աշակերտներին ավելի խորությամբ ճանաչել ոչ միայն Համո Սահյանին, այլև հասկանալ, թե ինչպես կարող է բանաստեղծությունը վերածվել երգի: Նախագիծը նպաստել է գեղագիտական մտածողության զարգացմանը, մշակութային ժառանգությանը մոտենալու նոր ձև գտնելուն և համագործակցային հմտությունների ձևավորմանը: Համո Սահյանը մեր գրականության մի վառ ներկայացուցիչ է, իսկ նրա ստեղծագործություններն այսօր էլ շարունակում հնչել՝ որպես երգ ու սեր:
Քանի որ խմբի անդամները տարբեր ընդունակությունների, կարողությունների տեր են, ուստի նախագիծը թույլ տվեց բացահայտելու սովորողների ուժեղ կողմերը, ճանաչելու նրանց անհատապես. այսպես՝
Հանձնաժողովի անդամների կողմից հնչեցվել են դրվատանքի խոսքեր, խրախուսվել է աշակերտների կողմից կատարված աշխատանքը, կատարվել է գնահատում: Նախագծային աշխատանքի ընթացքում պարբերաբար իրականացվող քննարկումները, պարզաբանումները, ուղղորդումներն ու մյուս աշխատանքներն աշակերտների մոտ ձևավորեցին՝
Լիլի Հովհաննիսյանը ծանոթացավ Համո Սահյանի կենսագրությանը, գրական ժառանգությանը: Ուսումնասիրեց բանաստեղծությունների երաժշտական մեկնաբանումները, զարգացրեց բանավոր խոսքի հմտութունները: Ինքնուրույն համադրեց պոսեզիան և երաժշտությունը: Եվա Հայրապետյանը զարգացրեց խմբային համագործակցության և բանավիճելու կարողությունները: Կարողացավ համեմատել տարբեր կոմպոզիտորների մոտեցումները Սահյանի բանաստեղծությունների երաժշտականացման հարցում: Յուլյա Օհանջանյանը հասկացավ, թե ինչպես է երաժշտականությունը խորացնում բանաստեղծական կերպարի ընկալումը: Կարողացավ հուզականորեն ներկայացնել Սահյանի ստեղծագործությունը՝ համադրելով հնչողություն և արտահայտչականություն: Վլադիմիր Քաթանյանն ուսումնասիրեց համո Սահյանի ոճը, թեմատիկ բազմազանությունը և երաժշտական դերը գրականության ընկալման մեջ: Զարգացրեց վերլուծական և ստեղծագործական մտածողությունը: Գևորգ Մանուկյանը սովորեց, որ պոեզիան և երաժշտությունը կարող են միավորվել՝ ձևավորելով ավելի խոր զգայական փորձառություն: Կարողացավ ստեղծագործաբար մոտենալ բանաստեղծության մոտեցմանը՝ օգտագործելով երաժշտական ձևեր: Էրիկ Մարտիրոսյանը նախագծային աշխատանքի իրականացման աշխատանքների ուշ է միացել, քանի որ դպրոց է տեղափոխվել այլ դպրոցից։ Կարճ ժամանակահատվածում Էրիկի մոտ զարգացրել է խմբային համագործակցության և բանավիճելու կարողությունը: Նախագծի շրջանակներում աշակերտները պատրաստել են փայտե հուշանվերներ, որոնց վրա փորագրված են Համո Սահյանի բանաստեղծական տողերը: Այս նախաձեռնության նպատակն էր համատեղել արվեստն ու գրականությունը՝ ներկայացնելով Սահյանի խոսքի գեղեցկությունն ու խորիմաստությունը: Յուրաքանչյուր աշակերտ ընտրել է Համո Սահյանի այն տողերը, որոնք ամենաշատը հուզել էին իրեն կամ հարազատ էին հոգով: Քննարկվել է հուշանվերիների ձևաչափերը՝ կախազարդ, դեկորատիվ սալիկ, գրամատյանի էջանիշ և այլն: Աշակերտները հուշանվերները լաքապատել են՝ փայտի երկարաժամկետ պահպանման համար: | |
| |
Դիտումներ: 212 | |
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0 | |