Ապրիլի 4-ին Գորիսի Յուրի Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում տեղի ունեցավ նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն: «Աշխատանքային երգերը ժողովրդական բանահյուսության մեջ» թեմայով նախագծային աշխատանքը ղեկավարում էին «Հայոց լեզու» և «Գրականություն» առարկաների ուսուցչուհի Սոնա Հարությունյանն, «Տեխնոլոգիա» առարկայի ուսուցչուհի Կարինե Արզումանյանն ու «ԹԳՀԳ» առարկայի ուսուցչուհի Օլյա Ղուլյանը։ Նախագծային աշխատանքն իրականացրին 7-րդ «Բ» դասարանի աշակերտներ Արեգ Հարությունյանը, Արամ Մկրտչյանը, Լիա Տատինցյանը, Միլենա Մելքումյանը, Մարի Կոստանդյանը, Միլենա Հովհաննիսյանը, Նարե Մինասյանը, Բինա Բուլբուլյանը, Տաթևիկ Տոռոզյանը, Շաքե Ավագյանն ու Մարթա Միրաքյանը։ Նախագծային աշխատանքի նպատակները՝
Նախագծային աշխատանքի խնդիրները՝
Նախագծի իրականացման ընթացում լինելով նախագծի ղեկավարներ՝ ուսուցիչները հանդես են եկել որպես
Նախապես ներկայացվել են նախագծային աշխատանքների թեմաները, կազմվել է ուսումնական նախագծի պլան, թեմատիկ պլան և կատարվել է աշխատանքի բաժանում: Նախագծային աշխատանքի թեման ընտրվել էր «Աշխատանքային երգերը ժողովրդական բանահյուսության մեջ», որն իրականացվել է 7-րդ «Բ» դասարանի աշակերտների կողմից: Նախագծային աշխատանքի թեմատիկ պլանում հստակ սահմանվել են այն աշխատանքները, որոնք պետք է իրականացվեն հանդիպումների ընթացքում: Նախագիծն աշակերտներին հնարավորություն է տվել պատկերացում կազմելու ժողովրդական բանահյուսության, առաձնապես աշխատանքային երգերի, դրանց ստեղծման վերաբերյալ: Հստակեցվել է խմբի անդամներից յուրաքանչյուրի հանձնարարությունը, խումբն ապահովվել է ուսումնաօժանդակ նյութերով: Նախապես աշակերտների ցանկությամբ ընտրվել է խումբ, ապա ընտրվել է նախագծային աշխատանքի թեման, որոշվել է աշակերտների անվանացանկը, կատարվել է աշխատանքի բաժանում, Միլենա Մելքումյանն ընտրվել է որպես համակարգող-կոորդինատոր, որի գործառույթներից էր նաև մյուսների աշխատանքի վերահսկողությունը: Սոնա Հարությունյանը, Կարինե Արզումանյանը, Օլյա Ղուլյանը կազմակերպել, ուղղորդել և վերահսկել են նախագծի իրագործման ողջ ընթացքը, սովորողների գործունեությունը, լսել սովորողների կարծիքները, սովորողներն իրենք են կատարել դերաբաշխում՝ հաշվի առնելով յուրաքանչյուրի անհատական կարողությունները, հմտությունները: Նախապես պլանավորվել է աշխատանքը, կատարվել են հետազոտական ուսումնասիրություններ՝ թե՛ ժողովրդական բանահյուսության, թե՛ արվեստի և տեխնոլոգիայի բնագավառներում, որի ընթացքում հաղթահարվել են շատ դժվարություններ: Միլենա Հովհաննիսյանը և Միլենա Մելքումյանն իրականացրել են հայ ժողովրդական բանահյուսության հետազոտություն և ուսումնասիրություն: Խմբի բոլոր անդամները պեղել և գտել են տարբեր աշխատանքային երգեր, բանաստեղծություններ, խաղիկներ: Նարե Մինասյանը հորինել է դիպաշար, Լիա Տատինցյանը՝ դրա հիման վրա ստեղծել բեմագիր: Ստեղծագործական աշխատանքներ է կատարել Արամ Մկրտչյանը, Արեգ Հարությունյանը մասնակցել է զանգեզուրյան և արցախյան բարբառով հայ գեղջուկի ստեղծած երգերի որոնողական աշխատանքներին: Պարային և երաժշտական կատարումները կազմակերպել և իրականացրել են Միլենա Մելքումյանը, Միլենա Հովհաննիսյանը: Նկարչական ձևավորումներն իրականացրել են Շաքե Ավագյանը, Տաթևիկ Տոռոզյանը: Մարթա Միրաքյանը, Մարի Կոստանդյանը պատրաստել են տիկնիկներ՝ ազգային տարազով: Հայկական այբուբենի նախշազարդ տառերը ասեղնագործել են Բինա Բուլբուլյանը, Նարե Մինասյանը, Շաքե Ավագյանը: Հայկական ազգային հագուստը մոդելավորել է Մարի Կոնստանդյանը, կարելու գործընթացին մասնակցել են Լիա Տատինցյանը, Մարի Կոնստանդյանը, Նարե Մինասյանը, Բինա Բուլբուլյանը: Ուսուցչուհիներն աջակցել են կատարվող աշխատանքներին՝ մշտապես վերահսկելով այն: Նախագծային աշխատանքի տեսական մասի կատարումը ենթադրում էր խորհրդատվությունների լայն շրջանակ:
Սովորողները պատրաստել էին սահիկաշարեր, հիանալի էին աշակերտների արտիստիկ խաղը, բեմական կեցվածքը, ստեղծագործական երևակայությունն ու մոտեցումները: Սցենարի սյուժեի և բեմադրության հեղինակները, կարողանալով ճիշտ գնահատել խմբի անդամների օժտվածությունն ու հմտությունները, կատարել են ճիշտ դերաբաշխում, որը նպաստել է բեմադրության հաջող ընթացքին: Նախագծային աշխատանքի խմբում ընդգրկված աշակերտների հետ հանդիպումների ժամանակ ուսումնասիրվել և քննարկվել են աշակերտների կողմից ներկայացված նյութերը, տեղեկությունները, բարձրաձայնվել են թերություններն ու հնարավորինս շտկվել, նշվել են առավելությունները և խրախուսվել, տրվել են խորհուրդներ՝ աշակերտներին նախապատրաստելու պաշտպանությանը: Աշխատանքի ընթացքում յուրաքանչյուր սովորող իրականացրել է նախագծային աշխատանքի պլանով սահմանված աշխատանքը: Աշակերտները պարբերաբար ցույց են տվել իրենց ստեղծագործական հնարավորություններն ու կարողությունները: Նրանք աշխատել են անհատական, ինքնուրույն, ակտիվ, յուրաքանչյուրն իր դերով, քննարկել են իրար հետ, որոնել, ուսումնասիրել, հրապարակել և նախապատրաստել նյութեր՝ ներկայացման համար։ Քանի որ խմբի անդամները տարբեր ընդունակությունների, կարողությունների տեր են, ուստի նախագիծը թույլ տվեց բացահայտելու սովորողների ուժեղ կողմերը, ճանաչելու նրանց անհատապես: Հատկապես ուշագրավ էին Միլենա Հովհաննիսյանի հրաշալի արտիստիկ խաղը, ամբողջ խմբի միասնական պարը, աշխատանքային տարաբնույթ երգերի հիանալի կատարումները:
Պրոդուկտը ակնհայտորեն տեսանելի էր և հաջողված. կարված ազգային տարազները գրեթե անթերի էին, ասեղնագործած տառերը՝ նուրբ և արհեստավարժ ձեռագործ, տիկնիկները ասես հայ գեղջկական իրականության տիպիկ մանրակերտներն էին՝ կոլորիտ, գունային հարաբերակցություն ստեղծող ու խորհրդանշական: Խմբի բոլոր անդամներն էլ նախագծի իրականացման ողջ ընթացքում մեծ պատասխանատվությամբ իրագործել են իրենց առջև դրված խնդիրները, առավել համակարգված են դարձել բանահյուսական գիտելիքները, անկաշկանդ՝ խոսքն ու դերախաղը: Իրականացվող աշխատանքների ընթացքում աշակերտների մոտ էլ ավելի զարգացել են համագործակցային կարողությունները, հանդուրժողական վերաբերմունքը, միմյանց լսելու, կարծիքները հաշվի առնելու, փոխադարձ հարգանքի, ընկերության և բարոյական այլ արժեքներ: Միևնույն ժամանակ նախագծային աշխատանքն իրականացնելու ժամանակ սովորողներն էլ ավելի են մտերմացել, փորձել օգտակար լինել միմյանց՝ համախմբված լինելով մեկ ընդհանուր նպատակի շուրջ, կարողացել են ուսումնասիրել-բացահայտել, իրարից սովորել, օրինակ վերցնել, անել առավելագույնը, նպաստել աշխատանքի անթերի լինելուն: Նախագծային աշխատանքը սովորողների մեջ ոչ միայն բացահայտեց և խորացրեց մարդկային նոր որակներ՝ առավել ընդգծելով սովորողների դրական հատկանիշները, այլև զարգացրեց արտիստիկ խառնվածք, բեմական կեցվածք, խոսքի մշակույթ, երգ ու պարի վարպետություն: Հանձնաժողովի անդամների կողմից հնչեցվել են դրվատանքի խոսքեր, խրախուսվել է աշակերտների կողմից կատարված աշխատանքը, կատարվել է գնահատում: Նախագծային աշխատանքի ընթացքում պարբերաբար իրականացվող քննարկումները, պարզաբանումները, ուղղորդումներն ու մյուս աշխատանքներն աշակերտների մոտ ձևավորեցին՝
Այսպես՝ սովորողների մոտ ի հայտ են եկել հետևյալ ակնհայտ կարողություններն ու հմտություները.
Նախագծային աշխատանքի պլանում սահմանված և ակնկալելի արդյունքը՝ պրոդուկտը, բազմաբնույթ էր՝ ազգային տարազ, ասեղնագործ տառեր, տիկնիկներ՝ ազգային տարազով, սահիկաշարեր, երգ, պար, ներկայացում։
| |
| |
Դիտումներ: 148 | |
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0 | |