Դեկտեմբերի 18-ին Գորիսի Յու. Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում տեղի ունեցավ նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն: «Հայաստանի բուսականության ընդհանուր բնութագիրը» թեմայով նախագծային աշխատանքը ղեկավարում էին «Կենսաբանություն» առարկայի ուսուցչուհի Մարինե Բաբայանը և «ԹԳՀԳ» առարկայի ուսուցչուհի Օլյա Ղուլյանը: Նախագծային աշխատանքն իրականացրին 7-րդ «Բ» դասարանի աշակերտներ Սիրանուշ Հարությունյանը, Էմին Հայրապետյանը, Համլետ Խաչյանն ու Լենա Մարտիրոսյանը:
Նախագծային աշխատանքի հիմնախնդիրն էր՝
Նպատակներն էին՝
Խնդիրներն էին՝
Վերջնարդյունքն էր՝
Նախագծի ղեկավարի՝ Մարինե Բաբայանի կողմից կատարվել է նախագծի նախնական պլանավորում, աշակերտների ուղորդում, համացանցային հղումների, գրականության և այլ անհրաժեշտ տեղեկության տրամադրում: Նախագծային աշխատանքի իրականացման ընթացքում նախագծի ղեկավարի կողմից կատարվել է ձևավորող գնահատում, մասնագիտական խորհրդատվություն և համապատասխան հմտություն: Նախագիծը բաղկացած էր հետևյալ փուլերից.
2. Ախտորոշիչ փուլ
3. Առաջարկություն
4. Իրականացման փուլ
5. Պատրաստման (նախապատրաստման) փուլ
6. Գնահատում, անդրադարձ
«Հայաստանի բուսականության ընդհանուր բնութագիրը» թեմայով նախագծային աշխատանքի իրականացման համար աշակերտները պատրաստել են տեսանյութ՝ թեյերի մեջ օգտագործվող խոտաբույսերի վերաբերյալ, ինչպես նաև նոթատետր, որտեղ ընդրկված է Հայստանի հարուստ և բազմազան բուսականությունը: Նախագծային աշխատանքի իրականացման ողջ ընթացքում աշակերտներից յուրաքանչյուրն ունեին առանձին աշխատանքներ.
Նախագծային աշխատանքը միջառարկայական էր և իրականացվել է ԹԳՀԳ առարկայի հետ, որի ուսուցչուհի Օլյա Ղուլյանը աշակերտների հետ ունեցել է նախատեսված 1-ից ավել հանդիպում: Հանդիպումների ընթացքում Ղուլյանը հանդես է եկել որպես խորհրդատու և՛ տեսանյութի, և՛ նոթատետրի պատրաստման աշխատանքներում:
Նախագծային աշխատանքի արդյունքում աշակերտներն ունեցան ինքնուրույն աշխատելու հնարավորություն, ստեղծեցին առողջ մթնոլորտ և հանդուրժող միջավայր: Սիրանուշ Հարությունյանը, այս ընթացքում առավել լավ ճանաչեց Հայաստանի բնաշխարհը, բնակլիմայական գոտիների բազմազանությունը և այդ ամենի ազդեցությունը Հայաստանի ֆլորայի վրա: Էմին Հայրապետյանը, ուսումնասիրելով սեփական բնօրրանի բուսական աշխարհը, էլ ավելի կարևորոց կենսաբանական գիտելիքների անհրաժեշտությունը: Համլետ Խաչյանը, ուսումնասիրելով հայկական լեռնաշխարհի դեղաբույսերը, կարողացավ անկաշկանդ և հստակ ներկայացնել ուսումնասիրած նյութը, ինչպես նաև հիմնավորել սեփական կարծիքը: Լենա Մարտիրոսյանը, հավաքագրելով անհրաժեշտ գիտելիքներ Հայաստանի էնդեմիկ բույսերի վերաբերյալ, կարողացավ հասկանալ դրանց ճանաչելու հնարավոր ուղիները: Արդյունքում նախագծի մասնակիցները ձեռք բերեցին իրար լսելու, հանդուրժելու կարողություն, կարողացան ձևակերպել սեփական միտքը և անհրաժեշտության դեպքում օգնել միմյանց:
Ամփոփելով նախագծային աշխատանքը, աշակերտների կողմից իրականացված հետազոտության և վերլուծության արդյունքների հիման վրա կարելի է անել հետևյալ եզրակացությունները. Հայաստանի բուսական աշխարհը տարատեսակ է և յուրահատուկ։ Այն պահպանելու համար կայուն զարգացման հայեցակարգը պետք է ներդնել թե՛մարդկանց առօրյայում, թե տնտեսության զարգացման հիմքում։ Օրինակ, հաճախ թեյաբույսերի արտադրության համար բույսերի հավաքը կատարվում է սխալ, չեն պահպանվում հավաքի կանոնները: Չի կարելի մի տարածքից հավաքել երեսուն տոկոսից ավել տվյալ բույսից, քանի որ շատ կարևոր է բույսի վերարտադրության համար սերմերով բազմացումը: Հասարակության հետագա զարգացումը պետք է դարձնել հնարավորինս կայուն։ Կայուն զարգացման հիմքը գիտելիքն է և մարդկանց վերաբերմունքը բնության նկատմամբ։ Բուսական աշխարհի հանդեպ հոգատար վերաբերմունքը պետք է դասավանդվի վաղ տարիքից: Այս հարցում շատ կարևոր դեր են խաղում էքսկուրսիաներն ու քայլարշավները, որոնք օգնում են աշակերտներին ճանաչել հայրենի ֆլորան, ընկալել մարդու և բնության կապը, սովորել մաքուր պահել շրջակա միջավայրը։ Նախագծային աշխատանքի պրոդուկտը՝ այստեղ: | |
| |
Դիտումներ: 558 | |
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0 | |