Մայիսի 10-ին Գորիսի Յու. Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում տեղի ունեցավ նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն: «Իմ կանաչ դպրոցը» թեմայով նախագծային աշխատանքը ղեկավարում էին «Աշխարհագրություն» առարկայի ուսուցչուհի Հերմինե Ալավերդյանը, «Կենսաբանություն» առարկայի ուսուցչուհի Մարինե Բաբայանը, «Քիմիա» առարկայի ուսուցչուհի Մերի Մկրտչյանը: Նախագծային աշխատանքն իրականացրին 7-րդ «Ա» դասարանի աշակերտներ Եվա Հովսեփյանը, Մարիամ Սարգսյանը, Էնրի Յոլյանը, Ավետ Մալինցյանը, 7-րդ «Բ» դասարանի աշակերտներ Ալեքս Սահակյանը, Վագիֆ Շահինյանը, Արթուր Ալումյանը, Լիլի Մալինցյանը, Գոռ Խաչունցը, Էդիկ Ստեփանյանն ու Հարութ Աղաջանյանը:
Նախագծի իրականացման արդյունքում աշակերտների մոտ ձևավորվել են Հանրակրթական հիմնական ծրագրի շրջանավարտի ուսումնառության ակնկալվող հետևյալ վերջնարդյունքները
Նախագծային մեթոդը կրթակարգի գործիմացության կարևորագույն միջոցներից է: Հանդիսանալով ուսուցման նորարարական մոտեցում՝ որպես կրթության գործնական-կողմնորոշիչ մեթոդաբանություն, նախագծային ուսուցումը լայն ճանաչում և կիրառություն է գտել ողջ աշխարհում։
Նախագծային ուսուցմումը ենթադրում է ուսուցման գործընթացի արդյունավետության բարձրացում և սովորողների ակտիվության բազմապիսի ձևերի խթանում: Լինելով 21-րդ դարի նորագույն մանկավարժական տեխնոլոգիաներից` նախագծային մեթոդը թույլ է տալիս անհատականացնելու ուսումնական գործունեությունը, սովորողներին հնարավորություն է տալիս դրսևորելու ինքնուրույնություն իրենց գործունեության պլանավորման հարցում, տեխնոլոգիա է, որը ներառում է բազմաթիվ այլ մեթոդներ, նպաստում է հետաքրքրությունների առաջացման և դրանց բավարարման ճանապարհների մշակմանն ու հաղթահարմանը: Դպրոցականների մեջ ստեղծվում է կարևոր նախադրյալներ` ձևավորելու և զարգացնելու համար թե´ առարկայական կարողությունները, թե´ ընդհանուր ուսումնական կարողություններ: Նախապես ներկայացվել է նախագծային աշխատանքների թեման, կազմվել է ուսումնական նախագծի պլան, թեմատիկ պլան և կատարվել է աշխատանքի բաժանում: Նախագծային աշխատանքի թեման ընտրվել էր «Իմ կանաչ դպրոցը», որն իրականացվել է 7-րդ «Ա», 7-րդ «Բ» և 7-րդ «Գ» դասարանի աշակերտների կողմից: Նախագծի աշխատանքային թիմն ընթացքում համալրվել է երկու աշակերտներով (Աղաջանյան Հարութ` 7-րդ «Գ» դասարան, Շահինյան Վագիֆ` 7-րդ «Բ» դասարան): Նախագծային աշխատանքի մեկնարկը տրվել է 2023թ.-ի սեպտեմբերի 25-ին և ավարտվել 2024թ.-ի մայիսի 6-ին: Պաշտպանությունը տեղի է ունեցել մայիսի 10-ին:
Նախագծային աշխատանքի փուլերը՝
Ամփոփիչ փուլ
Աշխատանքի ընթացքում յուրաքանչյուր սովորող իրականացրել է նախագծային աշխատանքի պլանով սահմանված իր բաժինը: Հատկապես աշխատանքային գործընթացում հստակ երևացել են աշակերտների ստեղծագործական հնարավորությունները, երևակայությունը ու աշխատանքային կարողությունները: Երբեմն աշխատանքներին միացել են նաև դպրոցի բարձր դասարանների աշակերտները` օգնելով յոթերորդցիներին ֆիզիկական առավել ծանր աշխատանքներում: Ակնհայտ է, որ երբ սովորողները գործն անում են իրենց ցանկությամբ, աշխատում են սիրով, համբերատարությամբ, համագործակցելով: Արդյունքում ձևավորվել է մի աշխատանքային խումբ, որի նախաձեռնությամբ այս նախագիծը շարունակվելու է նաև հաջորդ ուսումնական տարում` էլ ավելի ընդլայնելով այգու սահմանները: Չնայած ամեն պահի ծագած դժվարություններին` խումբը համագործակցել է և խնդիրներին հարմար լուծումներ տվել:
Եվա Հովսեփյանն ու Էնրի Յոլյանը հավաքագրել են կանաչապատման կարիք ունեցող հատվածների նախնական վիճակի, հողերի, դրանց հարստացման մասին տեղեկություններ, բայց օգնել են նաև այգու բարեկարգման, ավելորդ խոտաբույսերից ազատելու, հողի պարարտացման աշխատանքներին: Իրենց կատարած աշխատանքի մասին նրանք մանրամասն ներկայացրել են պաշտպանության ժամանակ: Մասնակցել են Վարարակ գետից խճաքարերի բերման աշխատանքներին: Ավետ Մալինցյանը, Լիլի Մալինցյանը հավաքագրել են նախկինում իրականացված աշխատանքների մասին տեղեկությունները: Ուսումնասիրությունների, զրույցների արդյունքում նրանք պարզել են, որ հենց ընտրված տարածքի հողն է առավել բարենպաստ կանաչապատ այգի ստեղծելու համար, որ այդ հողի մի մասը բերված է եղել անտառից և, հետևաբար, հումուսով ավելի հարուստ է: Ավետն ու Լիլին նույնպես մասնակցել են Վարարակ գետից խճաքարերի բերման աշխատանքներին: Արթուր Ալումյանը, Ալեքս Սահակյանը ղեկավարել են աշխատանքային գործընթացը: Հարութ Աղաջանյանը և Վագիֆ Շահինյանը միացել են աշխատանքային խմբին և ամբողջությամբ ներգրավվել գործընթացում: Նրանք ընտրել են աշխատանքային գործիքները, մաքրել, ապա փխրեցրել հողը, ընտրել տնկիները, կատարել ձևավորման աշխատանքներ: Էդիկ Ստեփանյանը, Եվա Ղևոնդյանը հավաքագրել են տեղեկություններ մշակաբույսերի և մասին: Եվան այգու համար իրենց տնամերձ հողամասից եղևնու փոքրիկ տնկի է բերել, որի շուրջը և հավաքվել է փոքրիկ կոմպոզիցիան: Գոռ Խաչունցը հայթայթել է բույսեր, սածիլներ և սերմեր: Եվա Հովսեփյանի մոտ նախագծային աշխատանքի արդյունքում ձևավորվեց գեղագիտական վերաբերմունք բնության, նրա առանձին տարրերի նկատմամբ: Նա դրսևորեց իրեն որպես աշխատանքների լավ կազմակերպիչ: Էնրի Յոլյանը սկսեց ավելի մտերմիկ շփվել իր հասակակիցների հետ, ձեռք բերեց թիմում աշխատելու կարողություններ, աշխատանքային կոնկրետ հմտություններ, ցուցաբերվեցին նրա անձնային բարձր որակները, ուրիշներին օգնելու պատրաստակամությունը: Ավետ Մալինցյանի մոտ զարգացան հաղորդակցվելու, թիմում աշխատելու, շփվելու, իրեն հանձնարարված աշխատանքը պատասխանատվությամբ կատարելու ունակություններ: Նա սովորեց պնդել սեփական կարծիքը` հաշվի առնելով նաև ընկերների ասածները: Լիլի Մալինցյանը կարողացավ իր գիտելիքների ողջ պաշարն օգտագործել նախագծային աշխատանքի հաջող իրականացման համար, սովորեց աշխատել հողի հետ, ձեռք բերեց աշխատանքային ունակություններ: Արթուր Ալումյանն իրեն ցույց տվեց որպես լավ աշխատանքային ընկեր` ունակ աշխատելու և համագործակցելու: Նա սկսեց ճանաչել տարբեր ծաղիկները, սածիլները, հիշեց նրանց անունները: Ալեքս Սահակյանը դարձավ ավելի պարտաճանաչ, պատասխանատու իր վարքագծի համար, սովորեց աշխատել թիմով: Հարութ Աղաջանյանը ձեռք բերեց նոր ընկերներ, արժևորեց աշխատանային կարողությունները: Վագիֆ Շահինյանը սկսեց վստահել ընկերներին, սովորեց համագործակցել, մոտ ձևավորվել է ինքնուրույն ճանապարհով ձեռք բերած գիտելիքները համակարգելու կարողություն: Էդիկ Ստեփանյանի մոտ ձևավորվեց հարգալից վերաբերմունք ընկերների հանդեպ, հստակ երևացին նրա մարդկային որակները: Աշխատանքային գործընթացում նա դրսևորվեց որպես թիմի շատ ակտիվ անդամ`պատասխանատու սեփական մտքերի և արարքների համար: Եվա Ղևոնդյանն իրեն ցուցաբերեց որպես աշխատանքների լավ համակարգող, պարտաճանաչ և պատասխանատու աշակերտ, թիմի անդամ: Արդյունքում նրա մոտ ձևավորվեց իր սեփական աշխատանքը ներկայացնելու հմտություն: Գոռ Խաչունցը նախագծային աշխատանքի արդյունքում սովորել է բանավիճել ընկերների հետ, լսել տարբեր կարծիքներ, դառնալ ավելի հանդուրժող: Նրա մոտ դրսևորվել են բնավորության հետաքրքիր հատկանիշները, ինքնաքննադատական մտածողությունը:
Քննարկման արդյունքում ընտրվել են կակաչների, նարցիսների, մանուշակների, պրիմուլաների սածիլներ, որոնք առավել հարմարված են Գորիսի կլիմայական առանձնահատկություններին, հողային պայմաններին: Ամբողջ թիմը գրեթե ամեն օր ջրում է տնկված սածիլները, ծաղիկները, խնամում այգին: Այս նախագծի առանձնահատկությունն այն է, որ նախագծի ավարտից հետո էլ, բնականաբար, անհրաժեշտ է լինելու ամենօրյա համառ ու շարունակական աշխատանք, որպեսզի մեր այգին չկորցնի իր հմայքը և դառնա մեր դպրոցի գեղեցիկ ու գրավիչ անկյուններից մեկը: Հետագայում նախատեսել ենք այգու ցանկապատում, փոքրիկ սեղան-նստարանի տեղադրում և շատ ուրիշ հետաքրքիր գաղափարներ, որոնք, համոզված ենք, որ կյանքի են կոչվելու հաջորդ ուսումնական տարում: Պաշտպանության ընթացքում աշակերտներն անկեղծ ներկայացրել են նախագծի ընթացքում ծագած դժվարությունները, ինչպես նաև պատասխանել են տրված հարցադրումներին` որքանով է օգտակար նախագծին մասնակցելը, ինչ են սովորել, ինչպես են աշխատել, ինչ նոր գաղափարներ ունեն նախագծի շարունակական լինելու հետ կապված: Ղեկավարներից յուրաքանչյուրը աշակերտների հետ ունեցել է 4-ական հանդիպում, որոնց ընթացքում ուղղորդել են նրանց, վերահսկել ամբողջ աշխատանքը: Նախագծին մասնակցող աշակերտները շատ տարբեր հնարավորություններ ունեն: Մի քանիսն ուսման առաջամարտիկ են, մյուսների ուսումնական դրդապատճառային պահանջմունքներն ավելի ցածր են, բայց ցուցաբերել են իրենց որպես լավագույն աշխատանքային ընկեր, պրպտուն հետազոտող, խորհրդատու: Նախագծի մեջ սեփական ցանկությամբ ընդգրկվել են նաև ԿԱՊԿ ունեցող 3 աշակերտ, որոնք դրսևորել են իրենց որպես աշխատանքային գործընթացի ղեկավարներ, ամբողջությամբ իրենց ձեռք են վերցրել շատ աշխատանքներ, համագործակցել խմբի անդամների հետ: | |
| |
Դիտումներ: 456 | |
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0 | |