Նոյեմբերի 27-ին Գորիսի Յուրի Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում տեղի ունեցավ նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն: «Տաթևի վանական համալիրն ու ճոճվող սյան առեղծվածը» թեմայով նախագծային աշխատանքը ղեկավարում էր «Պատմություն» առարկայի ուսուցչուհի Մերի Դանիելյանը: Նախագծային աշխատանքն իրականացրին 7-րդ «Ա», «Բ» և «Գ» դասարանների աշակերտներ Նարե Հայրապետյանը, Համլետ Մկրտչյանը, Տիգրան Մկրտչյանը, Միլենա Մելքումյանը, Սամվել Ղազարյանը, Անուշ Հովհաննիսյանը, Եվա Հայրապետյանը, Արամ Մկրտչյանը, Արինե Մաթևոսյանն ու Գոռ Առաքելյան։
Նախագծային աշխատանքի նպատակն էր՝ Ակադեմիական
Արժեհամակարգ
Հմտություն
Կարողություն
Նախագծային աշխատանք խնդիրներից էր՝
Կատարվել է նախագծային խմբի ձևավորում, նախապես ներկայացվել են նախագծային աշխատանքների թեմաները, կազմվել է ուսումնական նախագծի պլան, թեմատիկ պլան և կատարվել է աշխատանքի բաժանում: Կոնկրետացվել են հանձնարարությունները, աջակցել եմ նախագծային աշխատանքի տեսական մասի կատարմանը, գնահատել սովորողների կարողություններն ու հմտությունները: Նախագծային աշխատանքի թեման ընտրվել էր «Տաթևի վանական համալիրն ու ճոճվող սյան առեղծվածը», որն իրականացվել է 7-րդ «Ա», «Բ», «Գ» դասարանների աշակերտների կողմից: Նախագծային աշխատանքի համար նախապես կազմվել է աշխատանքային թեմատիկ պլան, որում հստակ սահմանել են այն աշխատանքները, որոնք պետք է իրականացվեն հանդիպումների ընթացքում: Նախագծային աշխատանքի մեկնարկը տրվել է հոկտեմբերի 2-ին և ավարտվել նոյեմբերի 21-ին: Պաշտպանությունը տեղի է ունեցել նոյեմբերի 27-ին: Նախագիծն աշակերտներին հնարավորություն է տվել հստակ պատկերացում կազմել Հայաստանի ամենահայտնի և կարևոր պատմամշակութային ժառանգություններից Տաթևի վանական համալիրի և «աստվածային հրաշք» հանդիսացող «ճոճվող սյան» առեղծվածի մասին: Կատարած հետազոտական աշխատանքների արդյունքում սովորողները կարողացել են բացահայտել, որ համալիրը հիմնադրվել է 9-րդ դարում, ունի անգնահատելի մեծ արժեք և նշանակություն, վանական համալիրի գլխավոր եկեղեցու հարևանությամբ տեղակայված սյան պատմությունը, ճարտարապետական և ինժեներական լուծումները, որոնք բավականին հետաքրքիր են: Նրանք ձեռք բերեցին որոշակի գիտելիքներ սյան կառուցվածքի առանձնահատկությունների մասին, բացահայտեցին, որ սյունը ճոճվում է որոշակի ուժով, բայց չի փլվում: Սյան հիմքը հպվում է գետնին միայն մի կետով, իսկ մնացած մասերը ազատ են շարժվում: Տեղեկացան, որ սյունը ծառայել է որպես երկրաշարժի սենսոր՝ թույլ տալով իմանալ մոտակա սեյսմիկ ակտիվությունների մասին: Սովորողների կողմից ուսումնասիրվեց վանական համալիրը՝ որպես միջնադարյան հայ ճարտարապետության առանձնահատուկ կառույց, ներառյալ, նրա գմբեթները, կամարները և բակի կառույցները: Նրանք պատկերացում կազմեցին «ճոճվող սյան» կոնստրուկցիայի մասին, հասկացան ճարտարապետական, ինժեներական և մեխանիկական վերլուծությունների նշանակությունը: Ուսումնասիրեցին սյան հիմքի վրա հիմնված կոնստրուկցիան, սյան շարժման ֆիզիկական հատկությունները: Բացահայտեցին համալիրն ու սյունը ոչ միայն որպես պատմական ու մշակութային արժեքների, այլ նաև գիտական առումով, որպես հետաքրքիր երևույթների և գործընթացների վայր: Աշակերտները կարողացան գնահատել և ներկայացնել սերնդեսերունդ անցնող այն պատմություններն ու լեգենդները, որոնք ոչ միայն հրապուրել, այլև զարմացրել են ինչպես տեղաբնիկներին, այնպես էլ հյուրերին: Կարողացան բացահայտել համալիրի և սյան խորհրդանշական նշանակությունը, որպես հավատի և պաշտպանության մարմնավորում: Հասկացան, որ չնայած սյունը տեսանելիորեն շեղվում է հպման պահից, այն չի տապալվում, ինչը համարվում է «աստվածային հրաշք»: Այդ պատմությունները հաճախ կապված են այն վանականների հետ, ովքեր կառուցել են համալիրն ու ապրել այնտեղ՝ պահելով հավատը և գիտությունը: Հասկացան, որ Տաթևի վանքը նաև հանդիսացել է որպես մշակութային և կրթական կենտրոն՝իրադարձությունների հարուստ պատմությամբ: Միջնադարում այն եղել է կարևոր կրոնական և գիտական կենտրոն, որտեղ կրթվել և ստեղծագործել են բազմաթիվ հայ բանաստեղծներ, գիտնականներ և ուսուցիչներ: Տարբեր ժամանակներում վանական համալիրը ենթարկվել է տարբեր հարձակումների, բայց մնացել է կանգուն, ինչը հաճախ համարել են ճարտարապետական հրաշք: Աշակերտները կարողացան վերլուծել, հասկանալ և ամփոփելով պարզել, որ Տաթևի վանական համալիրը և ճոճվող սյունը, մնում են ուսումնասիրությունների, քննարկումների և առեղծվածների առարկա, որը միավորում է պատմական, կրոնական և գիտական ասպեկտները՝ ստեղծելով եզակի մշակութային ժառանգություն: Հասկացան, որ ժողովրդական ավանդույթների համաձայն՝ սյունը ոչ միայն տեխնիկական դեր ուներ, այլ նաև կրոնական և խորհրդանշական: Այն հաճախակի համարվում էր վանքի և հավատքի տոկունության խորհրդանիշ: Անգամ երբ սյունը թեքվում է, այն չի ընկում, ինչը խորհրդանշում է աստվածային պաշտպանության և հավատի ուժը: Կարողացան բացահայտել, որ 20-րդ դարում և հատկապես վերջին տարիներին Տաթևի ճոճովող սյունը դարձել է բազմաթիվ գիտնականների ուսումնասիրության առարկա: Չնայած կան բազմաթիվ վարկածներ, դեռևս չկա վերջնական բացատրություն, որը ամբողջովին բացահայտում է սյան կայունության և շարժման սկզբունքները: Նրանց կողմից կատարվեցին կանխատեսումներ, բացահայտվեցին համալիրի պահպանման համար կիրառվող մի շարք նորագույն տեխնոլոգիաներ, որոնց կիրառումը նոր կյանք կարող է տալ ոչ միայն Տաթևի վանական համալիրի և շրջակա մյուս բոլոր կառույցներին, այլև թույլ կտա այդ տեխնոլոգիաների և միջոցների կիրառումը նաև մյուս պատմամշակութային արժեք ներկայացնող կառույցների պահպանության համար դարձնել կիրառելի: Նախագծային աշխատանքի սկզբում որոշվել է աշակերտների անվանացանկը՝ հաշվի առնելով աշակերտների ցանկությունը մասնակցել նախագծային աշխատանքին։ Արդյունքում տվյալ նախագծային աշխատանքի խմբում ընդգրկվել է 7-րդ «Ա», «Բ», «Գ» դասարանների 9 աշակերտ։ Հաջորդ քայլով կատարվել է աշխատանքի հստակ բաժանում, որի արդյունքում Համլետ Մկրտչյանը ընտրվել է որպես համակարգող, որը նաև վերահսկում էր մյուսների աշխատանքը: Մերի Դանիելյանը կազմակերպել և վերահսկել է նախագծի գործունեությունը, լսել սովորողների կարծիքները, դրա հիման վրա բաշխել աշակերտների դերերը: Սովորողները նախապես պլանավորոել են աշխատանքը, կատարվել է հետազոտական աշխատանք, որի ընթացում եղել են նաև դժվարություններ: Դրանք հաղթահարվել են սովորողների կողմից: Նախագծի մասնակից բոլոր աշակերտների ջանքերով իրականարցել են նկարահանում՝ Տաթևի վանական համալիրի տարածքում, որտեղ ներկայացրել են իրենց կողմից կատարված աշխատանքը: Այդ ամենը ամփոփվել է տեսանյութի մեջ: Նրանք նաև փորձել են հանդիպել և հարցազրույց նկարահանել Տաթև գյուղի բնակիչների հետ, ինչը կարելի է ասել չի հաջողվել, քանի որ նրանք հրաժարվում էին նկարահանվել: Սակայն համառ փնտրտուքների արդյունքում հաջողվել է հարցազրույց ունենալ ծննդով տաթևացի, բայց երևանաբնակ բժիշկ պարոն Դանիելյանի հետ, որը մեկ անգամ ևս փաստեց վանական համալիրի կարևորությունն ու անգնահատելի արժեքը: Տեսանյութի մեջ ներկայացված է նաև այս հարցազրույցը: Աշակերտները բաժանվել էին երկու պայմանական խմբերի՝ տղաների և աղջիկների: Տղաների ուժերով և համառ աշխատանքով կարողացել են ստանալ ճոճվող սյան մակետը: Համլետ Մկրտչյանի նախաձեռնությամբ փորձել են օգտագործել համապատասխան նյութեր, որպեսզի և համապատասխանի իրական սյան տեսքին և կառուցվածքին՝ մասնակի ձևով ցույց տալով նաև սյան շարժը: Աղջիկների մասնակցությամբ՝ Նարե Հայրապետյանի գլխավորությամբ ստացել են կտավ, որտեղ պարզ երևում է և սյունը ,և վանական համալիրը: Այս աշխատանքներն նույնպես ամփոփվել են տեսանյութով: Նախագծային աշխատանքի համար ընտրել էին սպիտակ շապիկներ, որոնց վրա ասեղնագործել էին Տաթևի վանքի նկարը: Գաղափարի հեղինակն էր Միլենա Մելքումյանը: Նախագծային աշխատանքի խմբում ընդգրկված աշակերտների հետ հանդիպումներն իրականացվել են նախատեսված ժամաքանակից մի քանի անգամ ավել (շաբաթական 3-4 անգամ): Հանդիպումների ժամանակ ուսումնասիրվել և քննարկվել են աշակերտների կողմից ներկայացված փաստարկները, տեղեկությունները, թերություններն ու առավելությունները, տրվել խորհուրդներ՝ աշակերտներին նախապատրաստելով պաշտպանությանը: Մերի Դանիելյանի կողմից սահմանված առաջադրանքներն աշակերտները կատարել են օգտվելով համացանցից, գրական սկզբնաղբյուրներից: Հավաքագրված ինֆորմացիան մշակվել է, խմբագրվել և դրանց հիման վրա պատրաստվել են այն պրոդուկտները, որոնց մասին նշվեց վերը՝ տեսանյութ, կտավ, սյան մակետ, հատուկ շապիկներ: Աշխատանքի ընթացքում յուրաքանչյուր սովորող իրականացրել է նախագծային աշխատանքի պլանով սահմանված աշխատանքը: Աշակերտները պարբերաբար ցույց են տվել իրենց ստեղծագործական հնարավորություններն ու կարողությունները: Նրանք աշխատել են անհատական, ինքնուրույն, ակտիվ, յուրաքանչյուրն իր դերով, քննարկել են իրար հետ, որոնել, ուսումնասիրել, տարբերակել և նախապատրաստել նյութեր ներկայացման համար։ Իրականացվող աշխատանքների ընթացքում աշակերտների մոտ էլ ավելի է մեծացել հետաքրքրությունը հատկապես մեր տարածաշրջանում եղած պատմամշակութային կառույցների պատմության, նշանակության և կարևորության նկատմամբ: Ձեռք բերված գիտելիքների արդյունքում նրանց մոտ ձևավորվել է պատմամշակութային համալիրների պահպանության արժեհամակարգ: Միևնույն ժամանակ նախագծային աշխատանքն իրականացնելու ժամանակ սովորողներն էլ ավելի են մտերմացել, փորձել օգտակար լինել միմյանց, համախմբված լինելով մեկ ընդհանուր նպատակի շուրջ, կարողացել են ուսումնասիրել-բացահայտել, իրարից սովորել, գնահատել ընկերության արժեքը, հասկանալ դրա առավելությունները: Մի խոսքով՝ նախագծի վրա աշխատելիս առավել ցայտուն դարձան սովորողների ունակությունները: Նախագծային աշխատանքի ավարտին տրվել է գրավոր աշխատանք՝ թեստային աշխատանքի տեսքով: Արդյունքները ամփոփվել են և կատարվել է գնահատում: Գնահատման համար թեստային աշխատանքի կատարումը ապահովում է 4 միավոր: Նարե Հայրապետյան - Սովորողը ինքնուրույն և մյուսների հետ համատեղ արդյունավետ սովորեց և աշխատեց տարբեր իրավիճակներում: Կարողացավ սեփական ուժերով, համագործակցելով ընկերների հետ ստեղծել կտավ և ձեռք բերել նոր գիտելիքներ: Նարեի մոտ ձևավորվեց անցյալի, ներկայի հասարակական-կրոնական երևույթների վերլուծության, համեմատության և սեփական կարծիքն արտահայտելու ու հիմնավորելու կարողություններ և հմտություններ: Սովորողի մոտ ձևավորվել է պատմական տվյալներ հավաքելու, դրանք վերլուծելու քննադատական հմտություն և վերլուծելու կարողություն: Տիգրան Մկրտչյան – Սովորողը ձեռք բերեց գիտելիք՝ իր բնական հետաքրքրությունից բխող հարցադրումներ անելով: Նրա մոտ ձևավորվեց պատմական փաստերի և ժողովրդական լեգենդների կիրառման և բացահայտման կարողություն: Արամ Մկրտչյան - Սովորողի մոտ ձևավորվեց վստահություն սեփական ուժերի հանդեպ, կարողացավ կառավարել սեփական ժամանակը, գիտելիքներն ու կարողությունները: Կարողացավ ուշադրության կենտրոնում պահել ոչ միայն կառույցի ուսումնասիրությունը որպես պատմական ու մշակութային, այլ նաև գիտական առումով: Միլենա Մելքումյան - Ձևավորվեց պատմական տվյալներ հավաքելու, դրանք վերլուծելու քննադատական հմտություն՝ հետազոտական մեթոդների կիրառմամբ: Քննադատական հմտության և հետազոտական մեթոդների կիրառումը հնարավորություն տվեց մեկնաբանել հայ ժողովրդի անցյալի գործողությունները, պատմական փաստերի ուսումնասիրության արդիականությունը՝ պատմամշակութային զարգացման գործընթացներում և ճարտարապետական, ինժեներական ու մեխանիկական վերլուծությունների արդյունքում: Համլետ Մկրտչյան - Աշակերտի մոտ ձևավորվեց ժամանակի արդյունավետ կառավարման հմտություն: Կարողացավ համեմատել և կատարել սյան մոդելավորում, վերլուծությունների արդյունքում հասկացավ սյան հնարավոր արձագանքների նշանակությունը սեյսմիկ ակտիվությունների ժամանակ: Համլետի մոտ տեսանելի դարձան պատմական դեպքերը, երևույթները համեմատելու, համադրելու, վերլուծելու, գնահատելու կարողություններ: Եվա Հայրապետյան - Սովորողի մոտ նախագծային աշխատանքի արդյունքում զարգացել է մտածողության ինքնուրույնության, սեփական գիտելիքներն ինքնուրույն լրացնելու և հարստացնելու հմտություններ: Կարողացել է բացահայտել վանական համալիրում ծավալված գիտամանկավարժական գործունեության նշանակությունը: Անուշ Հովհաննիսյան - Սովորողը կարողացավ տեսական գիտելիքը կիրառել գործնականում: Անուշի մոտ ձևավորվեց վերլուծելու կարողություն: Սամվել Ղազարյան - Թիմում աշխատելով Սամվելը կարողացավ զարգացնել հաղորդակցման և սոցիալական հմտություններ: Կարողացավ ցուցաբերել պատասխանատվություն ուսումնական գործընթացի նկատմամբ: Արինե Մաթևոսյան - Սովորողի մոտ ձևավորվեց մեծ թեմաների հետ աշխատելու, վերլուծելու կարողություն ու պատրաստակամություն, լեզվական հաղորդակցության հմտություններ, տեխնոլոգիաների հետ աշխատելու կարողություն: Կարողացավ կատարել համեմատություններ, բացատրել դրական և բացասական ազդեցությունները արտաքին հարձակումների ժամանակ: ԱՄՓՈՓՈՒՄ Մեր օրերում առավել կարևոր հարց է դարձել ճանաչել հայրենիքը: Հայրենիքը սկսվում է պատմամշակութային կառույցների ուսումնասիրությունից, ճանաչումից, արժևորումից: Նախագծային աշխատանքի շրջանակներում ուսումնասիրած և հավաքագրած բոլոր ասպեկտները հաստատում են, որ Տաթևի վանքը կենսական նշանակություն ունի հայկական պատմամշակութային ոլորտում և շարունակում է մնալ ազգային ինքնության, կրոնական և մշակութային արժեքների կենտրոն: Գավազան-սյունը ճարտարագիտական արվեստի եզակի գլուխգործոց է, հայկական կոթողային արվեստի ճոճվող ստեղծագործություն՝ Սուրբ Երրորդությանը նվիրված հուշասյուն: Այն մարդկության ստեղծած ամենաճշգրիտ աստղագիտական գործիք-կողմնացույցն է՝ կողմնորոշված Հայկ (Օրիոն) գոտուն և ցույց է տալիս ժամանակի հաշվարկման զրոյական կետ: Այս կառույցներն իրենց ճարտարապետական և մշակութային նշանակությամբ հանդիսանում են Հայաստանի մշակույթի ժառանգության անգնահատելի մասնիկը: Այսպիսով աշակերտների կողմից ուսումնասիրված և հետազոտական աշխատանքի միջոցով ներկայացված թեման գիտելիքների զգալի պաշար ավելացրեց նաև սովորողների մոտ, քանի որ աշակերտները կկարողանան ճիշտ պատկերացում կազմել պատմամշակութային, արժեհամակարգի մասին: Կրթական համակարգում շարունակաբար կատարվող բարեփոխումները պահանջում են նոր մեթոդոլոգիական մոտեցում, կազմակերպչական և բովանդակային նշանակության խնդիրների լուծման ժամանակ, որը կարծում եմ կնպաստի կրթության որակի բարձրացմանը: Ինչպես տեսանք նախագծային մեթոդը թույլ տվեց դրդել աշակերտներին կատարել տրամաբանական շաղկապված գործողություններ՝ համեմատում, համադրում, վերլուծում: Կարողացանք խթանել սովորողների ճանաչողական ակտիվությունը, հետաքրքրությունը ազգային պատմության, ինչպես նաև իրենց ընտանիքների և համայնքների պատմության նկատմամբ, կարողացանք զարգացնել ազգային և պետական գիտակցությունը և օգնել գնահատել այն գործոնները, որոնք նպաստում են ազգային միասնությանը և դաստիարակել մարդկանց, հայրենիքի հանդեպ սեր, հարգանք ու խթանել նախնիների, անցյալի հանդեպ հարգանքը, պատմական և մշակութային ժառանգության պահպանության ձգտումը: Ուստի պետք է հասնել նրան, որ հայոց պատմություն ուսումնասիրելու միջոցով ևս սովորողները ձեռք բերեն մասնավորապես՝ քննադատական մտածողության հմտություններ՝ համեմատելով, հակադրելով, համադրելով, գնահատելով և կիրառելով պատմական տեղեկատվությունը կամ գիտելիքները, գրավոր և բանավոր ստեղծագործական մտածողության հմտությունները: Հայ ժողովուրդը իր հինգհազարամյա պետականության ընթացքում առանձնահատուկ ուշադրություն է դարձրել գրին, գրականությանը, հավատքին, մշակույթին՝ դրանով իսկ ձևավորելով ազգային արժեհամակարգ՝ խարսխված և քրիստոնեական ավանդույթների, համաշխարհային գիտական և մշակութային արժեքների վրա։ Համագործակցային ուսուցման ընթացքում կարևորվում է ոչ միայն ակադեմիական գիտելիքների և հմտությունների ձեքբերումը, այլև խմբային գործընթացի մշակման միջոցով հմուտ համագործակցողների (համագործակցային հմտություններ կիրառողներ) և գիտելիքների ակտիվ կիրառողներ (մտածողության հմտություններ կիրառողներ) ձևավորելը: Համագործակցային ուսուցումը մեծացնում է նաև սովորողների ինքնուրույնությունը և պատասխանատվությունը (ինքնաճանաչման և ինքնուղղորդման հմտություների կիրառումը): Անհրաժեշտ է հայ ժողովրդի պատմամշակութային ժառանգությունն ընկալել որպես համաշխարհային քաղաքակրթության բաղադրիչ, զարգացնել քննադատական հմտություններ պատմական նյութի օգնությամբ: Զարգացնել թվային գրագիտություն՝ արդյունավետ կերպով օգտագործելով նոր տեխնոլոգիաների գործիքներն ու ռեսուրսները հետազոտության և նախագծային աշխատանքների համար զարգացնել արդյունավետ հաղորդակցման հմտություններ՝ փոխգործակցության տարբեր մակարդակներում՝ տեղեկատվության փոխանակման համար։ «Հայոց պատմություն» առարկայի շրջանակներում անցյալի ուսումնասիրման կիզակետում պահված են այն գործոնները, որոնք ձևավորել են մեր աշխարհը: Նախագծային աշխատանքի ներկայացման համար աշակերտների կողմից պատրաստվել է տեսանյութ, մակետ, շապիկներ, կտավ: Հանձնաժողովի անդամների կողմից հնչել են կարծիքներ, ներկայացվել դիտարկումներ, կատարվել է գնահատում: Նախագծային աշխատանքի պլանով սահմանված էր, որ ակնկալվող արդյունքը՝ պրոդուկտը, պետք է լինի տեսանյութ, կտավ «Տաթևի վանական համալիրի ու ճոճվող սյան առեղծվածի» մասին: | |
| |
Դիտումներ: 289 | |
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0 | |