«Երբ հանդիպում են անցյալն ու ներկան» թեմայով նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն՝ Գորիսի Յու. Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում

Մարտի 21-ին Գորիսի Յու. Բախշյանի անվան թիվ 3 հիմնական դպրոցում տեղի ունեցավ նախագծային աշխատանքի պաշտպանություն:

«Երբ հանդիպում են անցյալն ու ներկան» թեմայով նախագծային աշխատանքը ղեկավարում էին «Պատմություն» առարկայի ուսուցչուհի Ռուզաննա Խաչատրյանը, «Անգլերեն» առարկայի ուսուցչուհի Թագուհի Գրիգորյանն ու «ԹԳՀԳ» առարկայի ուսուցչուհի Օլյա Ղուլյանը:

Նախագծային աշխատանքն իրականացրին 7-րդ «Ա» դասարանի աշակերտներ Արման Արզումանյանը, Լիա Բակունցը, Գալուստ Ալավերդյանը, Դավիթ Հովսեփյանը, Մանուշակ Ղասումյանը, Մանե Ավագյանը, Գոռ Մուսայելյանն ու 7-րդ «Գ» դասարանի աշակերտ Ալեքս Միկա Ավանեսյանը:

    

Նախագծային աշխատանքի թեման ընտրվել է՝ հաշվի առնելով ներկայիս քաղաքական վիճակը, չնայած որ այն չէր համապատասխանում սովորողների տարիքային խմբին: Սակայն մշտապես հետաքրքրված լինելով պատերազմի հետ կապված մի շարք հարցերով, փորձեցինք համատեղ ուսումնասիրել և բացահայտել թեմային առնչվող պատմությունները: Նախապես կազմվել է ուսումնական նախագծի պլան, թեմատիկ պլան և կատարվել է աշխատանքի բաժանում: Նախագծային աշխատանքն իրականացվել է 7-րդ «Ա» և «Գ» դասարանների աշակերտների կողմից:

Նախագծային աշխատանքի թեմատիկ պլանի համաձայն էլ իրականացվել են հանդիպումները:

Նախագծային աշխատանքի նպատակ՝

Սովորողները

  • տեղեկություններ ձեռք բերեն երկու հարևան ժողովուրդների մասին
  • ընտանիքի անդամների հետ ունենան կենդանի զրույց, որի արդյունքում կպարզեն հայ և ադրբեջանցի ժողովուրդների՝ տարիներով կողք կողքի ապրելու, բարիդրացիական շփումների մասին մանրամասներ
  • սովորողները տեսանյութի կամ ռադիոնյութերի և պատումների տեսքով կներկայացնեն իրենց ընտանիքի անդամների պահպանված հիշողությունները Հայաստանում բնակված ադրբեջանցիների մասին

Աշխատանքը կատարելուց ամենից շատ օգտագործվել են կենդանի մարդկանց հիշողությունները: Օգտագործվել են նաև արխիվային պատմական տվյալներ, վիճակագրական հետազոտությունների արդյունքներ և, իհարկե, ամենաշատը մեր անձնական ուսումնասիրություններն ու հիշողությունները:

    

Նախագծային աշխատանքի փուլերը՝

  1. Նախագծային աշխատանքի սկբում որոշվել է աշակերտների անվանացանկը, կատարվել է աշխատանքի բաժանում, Արման Արզումանյանն ընտրվել է խմբի ավագ, որը նաև վերահսկում էր մյուսների աշխատանքը:
  2. Ռուզաննա Խաչատրյանը կազմակերպել և վերահսկել է նախագծի գործունեությունը, լսել սովորողների կարծիքները, դրա հիման վրա բաշխել աշակերտների դերերը: Սովորողները նախապես պլանավորել են աշխատանքը, կատարվել է հետազոտական աշխատանք, որի ընթացում եղել են նաև դժվարություններ: Դրանք հաղթահարվել են սովորողների կողմից: Սովորողները հավաքագրված նյութը քննարկել և թարգմանել են «Անգլերեն» առարկայի ուսուցչուհի՝ Թագուհի Գրիգորյանի հետ: Աշակերտները հանդիպում են ունեցել նաև «ԹԳՀԳ» առարկայի ուսուցչուհի՝ Օլյա Ղուլյանի հետ, որի ժամանակ քննարկել և պատրաստել են տեղեկատվական թերթիկները:
  3. Նախագծային աշխատանքի խմբում ընդգրկված աշակերտների հետ իրականացվել է հինգ հանդիպում (շաբաթական 1 անգամ): Հանդիպումների ժամանակ ուսումնասիրվել և քննարկվել են աշակերտների կողմից ներկայացված փաստարկները, տեղեկությունները, թերություններն ու առավելությունները, տրվել խորհուրդներ՝ աշակերտներին նախապատրաստելով պաշտպանությանը:

Նախապատրաստական փուլում աշակերտներին առաջադրվել են հարցեր, որոնք ուղղորդել են նրանց՝ գործունեության ընթացքում.

  • Ի՞նչ մասնակցություն են ունենում առանձին անհատներն ու խմբերը ադրբեջանցիներին առնչվող հիշողության և/կամ մոռացության կառուցման գործում, ինչպե՞ս և որտե՞ղ է արտահայտվում այդ մասնակցությունը:
  • Ի՞նչ հասարակական, քաղաքական, մշակութային գործիչներ են ապրել և ստեղծագործել Հայաստանում:
  • Ի՞նչ գրավոր տեղեկություններ և բանավոր հիշողություններ են պահպանվել այսօր այդ տարիների կյանքի, հարաբերությունների և հարևան ադրբեջանցիների մասին:
  • Նյութական մշակույթի ի՞նչ պահպանված կառույցներ կան և ի՞նչ հիշողություններ են պահպանվել այդ կառույցների՝ ադրբեջանցիների կյանքում ունեցած դերի ու նշանակության վերաբերյալ:
  • Ոչ նյութական մշակույթի մասին ի՞նչն է պահպանվել մարդկանց հիշողություններում և տեղեկատվության այլ պանակներում:
  • Այսօր, ո՞ր պատմամշակութային կոթողներն են ենթարկվում վանդալիզմի:

    

Նախագծային գործունեություն ծավալելու փուլերը

Պլանավորման փուլ

Ռուզաննա Խաչատրյանը նախապես կատարել է նախապատրաստական աշխատանք: Իր խնդիրներում ներառել է աշակերտների գիտելիքների հիման վրա առաջնային գաղափարների առաջադրումը, աշակերտների հակումները, հետաքրքրություններն և հնարավորությունների բացահայտումը: Մասնակիցների պարտավորությունների բաշխումը կատարվել է աշակերտների կողմից` բաց քննարկմամբ: Ուսուցիչը հայտնել է նաև իր կարծիքը: Խիստ կարևոր է հենց սկզբից հստակ սահմանել նախագծի յուրաքանչյուր մասնակցի խնդիրն ու կատարելու ժամկետը: Կազմվել է մոտավոր ժամանակացույց, որում նշվել են յուրաքանչյուր փուլի ավարտի ժամկետը և ակնկալվող արդյունքները:

Տեղեկատվական-հետազոտական փուլ

Հետազոտման փուլում աշակերտները գտել ու հավաքագրել են տեղեկություններ` հայ-թաթարական հակամարտության, Արցախյան 1-ին պատերազմի, Քառօրյա, 44-օրյա, 2021 և 2023 թվականների հրահրումների վերաբերյալ՝ օգտագործելով գրականության աղբյուները, (Դավիթ Ջամալյան, «Հայ-ադրբեջանական հակամարտության քարոզչական նկարագիրը», 2014թ.) զանգվածային լրատվամիջոցները, համացանցը: Գրականության հետ աշխատելու համար` առաջին փուլում Ռուզաննա Խաչատրյանը սովորեցրել է սեղմագրման սկզբունքները: Աշակերտները յուրացրել են տեղեկատվության հավաքման հմտությունը, զարգացրել տեղեկատվությունը համեմատելու, դասակարգելու, վերլուծելու և համեմատելու ընդունակությունը: Այնուհետև խմբի անդամներից յուրաքանչյուրին տրվել է հստակ հանձնարարություն՝ ուսումնասիրելու նշված ժամանակաշրջանը:

Նախագծի ներկայացման փուլ

Նախագծի արդյունքները ներկայացվել են հետևյալ ձևերով․

  • Տեսանյութ
  • Փոդքասթ
  • Սահիկաշար
  • Տեղեկատվական թերթիկ

Ամփոփիչ փուլ

  • նախագծային գործունեության արդյունքների ամփոփում և գնահատում,
  • խմբի յուրաքանչյուր մասնակցի աշխատանքի ինքնագնահատում:

    

Ռուզաննա Խաչատրյանի կողմից սահմանված առաջադրանքներն աշակերտները կատարել են օգտվելով համացանցից, գրական սկզբնաղբյուրներից:

Աշխատանքի ընթացքում յուրաքանչյուր սովորող իրականացրել է նախագծային աշխատանքի պլանով սահմանված աշխատանքը: Աշակերտները պարբերաբար ցույց են տվել իրենց ստեղծագործական հնարավորություններն ու կարողությունները: Նրանք աշխատել են անհատական, ինքնուրույն, ակտիվ, յուրաքանչյուրն իր դերով, քննարկել են իրար հետ, որոնել, ուսումնասիրել, տարբերակել և նախապատրաստել են նյութեր պրեզենտացիայի համար։

Իրականացվող աշխատանքների ընթացքում աշակերտների մոտ էլ ավելի է մեծացել հետաքրքրությունը հայ-ադրբեջանական հակամարտության պատմության նկատմամբ: Միևնույն ժամանակ նախագծային աշխատանքն իրականացնելու ժամանակ սովորողներն էլ ավելի մտերմացել, փորձել օգտակար լինել միմյանց, համախմբված էին մեկ ընդհանուր նպատակի շուրջ, կարողանում էին ուսումնասիրել-բացահայտել, իրարից սովորել, գնահատել ընկերության արժեքը, հասկանալ դրա առավելությունները:

Նախագծայի աշխատանքի հիմնական նպատակն էր ուսումնասիրել և հավաքագրել հայերի և ադրբեջանցիների մասին տեղեկություններ, ապացուցել ադրբեջանցիների եկվոր լինելու փաստը, պարզել երկու ժողովուրդների միջև առաջացած կոնֆլիկտի և նախկինում ունեցած հարաբերությւնների մասին, ինչպես նաև պատրաստել տեղեկատվական թերթիկ ներկայումս Ադրբեջանի կողմից իրականացվող վանդալիզմի և քաղաքականության վերաբերյալ: Նախագծային աշխատանքի ընթացքում փորձել է արվել ուսումնասիրել և վերլուծել հայ-ադրբեջանական հակամարտության ակունքներն ու պատճառները, երկու ժողովուրդների երբեմնի հարաբերությունները, զուգահեռներ անցկացնել խորհրդային շրջանի համակեցության և ներկայիս իրականության միջև և տեղեկություններ հավաքել Հայաստանում ապրող ադրբեջանցիների մասին: Խմբի անդամները մշտապես հետաքրքրված էին, թե ինչու է սկսվել հայերի և ադրբեջանցիների պատերազմը:

Արդյունքում՝ սովորողները ծանոթացել են հակամարտության սկսման պատճառներին, տվել են իրենց կողմից մշակված և առաջարկվող տարբերակները: Պատրաստել են տեսանյութ, որտեղ կոչով հանդես են գալիս միջազգային հանրությանը՝ դատապարտելով ադրբեջանի վարած բացահայտ հակահայ քաղաքականությունը: Սովորողները ներկայացրել են նաև թշնամու բարոյահոգեբանական խոցելի կողմերը ևս:

Այսօր Ադրբեջանի օկուպացված շրջաններում թշնամին իրականացնում է մշակութային վանդալիզմ և պատմական խեղաթյուրում: Խմբի անդամները դատապարտեցին հայկական կրոնական, մշակութային և պատմական վայրերի և հուշարձանների դիտավորյալ ոչնչացումը, վնասումը, յուրացումը, պղծումը, պահանջեցին հետաքննել և պատժել Ադրբեջանի կողմից վանդալիզմի դեպքերը՝ կոչ անելով Ադրբեջանին անհապաղ դադարեցնել մշակութային ժառանգության հուշարձանների վրա հարձակումները և պահանջել ճանաչել, հարգել և պաշտպանել Ադրբեջանի վերահսկողության տակ գտնվող մշակութային ժառանգության բոլոր հուշարձանները՝ համաձայն միջազգային կոնվենցիաների, ինչպես նաև հակամարտության գոտիներում տեղակայված մշակութային ժառանգության պաշտպանության մասին ՄԱԿ-ի 2347 բանաձևի: Նրանք քարտեզի վրա ցուցադրեցին նաև այս պահին Հայաստանի տարածք ներխուժած ադրբեջանական 4 հենակետերը, ինչպես նաև ցուցադրեցին Արցախի մի շարք պատմամշակութային կոթողների նկատմամբ իրականացված վանդալիզմը: Սովորողները հանդես եկան նաև անգլերեն լեզվով:

    

Արման Արզումանյանը լինելով խմբի ավագ վերահսկել և համակարգել է խմբի աշխատանքը: Իր հետազոտական աշխատանքի ընթացքում Արմանը կարողացել է «ստիպել» իր ծանոթներին ու բարեկամներին նորից վերհիշել և պատմել իրենց հիշողությունները՝ կապված ադրբեջանցիների հետ: Նա եկել է այն եզրահանգման, որ ադրբեջանցիները եկվոր ցեղ են տարածաշրջանում և վաղեմություն չունեն: Արման Արզումանյանը ուսումնասիելով նաև այն հանգամանքը, որ այսօր մեր հանրության մեջ տարածված է այն թյուր կարծիքը, որ որոշ տարածքներ իսկապես եղել են ադրբեջանական, հարկ է համարում բացառել այդ բնակաբայրերի նախկին թուրքերեն անվանումների կիրառությունը ևˊ պաշտոնական գրագրության մեջ, ևˊ լրագրության ոլորտում: Գտնում է, որ մենք պետք է հանրայնացնենք դրանց հայկական անվանումները:

Լիա Բակունցն ու Մանուշակ Ղասումյանը միասին ուսումնասիրել են (Հրանուշ Խառատյանի կայք) հասարակական, քաղաքական, մշակութային ադրբեջանցի գործիչների կյանքն ու գործունեությունը, որոնք ապրել և ստեղծագործել են Հայաստանում: Սովորողեներն իմացան, որ անկախ կրոնական պատկանելությունից սույն գործիչները հայկական տարածքում երբևէ քաղաքական ճնշումների և բռնությունների չեն ենթարկվել:

Դավիթ Հովսեփյանն ուսումնասիրել է 1908-1918թթ հայ-թաթարական հակամարտության շրջանը: Գիտի հակամարտության սկսման պատճառներն ու հետևանքները: Սովորողն արդեն գիտի, որ Արցախյան համարատության ակունքները սկսվում են ոչ թե 1990-ական թվականներից, այլ՝ 1908 թվականից, երբ Հայաստանն ու Ադրբեջանը հռչակել են իրենց անկախությունը: Այդ ժամանակից ի վեր հակամարտությունը երբեք չի լուծվել փոխզիջումով. կողմերից մեկը հաղթել է, մյուսը՝ պարտվել, ստեղծվել է նոր ստատուս-քվո, և հաղթող կողմին թվացել է, որ հարցը լուծել է: Դավիթի մոտ ձևավորվել է ինքնուրույն ճանապարհով ձեռք բերած գիտելիքները համակարգելու կարողություն և իր սեփական աշխատանքի արդյունքը ցույց տալու, ներկայացնելու հմտություն:

Ալեքս Միկա Ավանեսյանը նախագծային աշխատանքի ընթացքում ուսումնասիրել է Արցախյան 44-օրյա պատերազմի շրջանը: Նա ևս իր ծանոթներից կարողացել է տեղեկություններ հավաքել խորհրդային շրջանում հայ-ադրբեջանցի ժողովուրդների հարաբերությունների վերաբերյալ: Ալեքս Միկա Ավանեսյանի հարազատները ևս ճակատագրի բերումով ստիպված են եղել Բաքու քաղաքից տեղափոխվել Հայաստան: Իր կատարած աշխատանքի արդյունքում նրա մոտ ձևավորվել է հայրենիքը գնահատելու և արժևորելու գաղափարը:

Գալուստ Ալավերդյանն ու Գոռ Մուսայելյանն ուսումնասիրել և հավաքագրել են այն պատմամշակութային կոթողների ցանկը, որոնք այսօր գտնվում են Ադրբեջանի կողմից օկուպացված տարածքներում և ենթարկվում են վանդալիզմի: Նրանք համացանցից գտել են կոթողների առաջ և հետո տարբերակով լուսանկարները և ներկայացրել խմբին: Նրանք կարողացել են զարգացնել իրենց մեդիահմտությունները, ինչպես նաև քննադատական մտածողությունն ու վերլուծելու կարողությունները:

Մանե Ավագյանն ուսումնասիրել է Ապրիլյան Քառօրյա պատերազմի ժամանակաշրջանը, հավաքագրել է տեղեկություններ այն պատմամշակութային կոթողների մասին, որոնք այսօր ապամոտաժվել կամ ոչնչացվել են Ադրբեջանի կողմից: Մանեն, ուսուցչի օգնությամբ հավաքագրված նյութը թարգմանել է անգլերեն լեզվով՝ տեղեկատվական թերթիկի մեջ ներառելու համար: Նրա մոտ ձևավորվել է ստեղծագործական մտածողություն, հրապարակային խոսքի հմտություն:

Նախագծային աշխատանքի ներկայացման համար աշակերտների կողմից պատրաստվել է սահիկաշար, որը ցուցադրվել է հանձնաժողովի անդամներին:

Հանձնաժողովի անդամների կողմից հնչել են կարծիքներ, կատարվել է գնահատում:

Նախագծային աշխատանքի պաշտպանության ժամանակ նաև ներկա էին ուսուցիչներ, ծնողներ:

Նախագծային աշխատանքի ընթացքում պարբերաբար իրականացվող քննարկումները, պարզաբանումները, ուղղորդումներն ու մյուս աշխատանքներն աշակերտների մոտ ձևավորեցին՝

  • սեփական կարծիքը ազատ արտահայտելու, հիմնավորելու կարողություն և հմտություն
  • ընկերների հետ շփվելու, աշխատելու կարողություն
  • նոր գիտելիներ, կարողություններ ձեռք բերելու ցանկություն:

Նախագծային աշխատանքի պաշտպանության նպատակով աշակերտների կողմից պատրաստված տեսասահիկը կարող եք տեսնել այստեղ:

Նախագծային աշխատանքի տեղեկատվական թերթիկը կարող եք տեսնել այստեղ:

Նախագծային աշխատանքի պրոդուկտ փոդքաթը կարող եք տեսնել ստորև:

 

Նախագծային աշխատանքի պրոդուկտ տեսանյութը կարող եք տեսնել ստորև:

Կատեգորիա: ՆԱԽԱԳԾԱՅԻՆ ԱՇԽԱՏԱՆՔ | Ավելացրեց: ԽՄԲԱԳԻՐ (06.05.2024)
Դիտումներ: 411 | Վարկանիշ: 5.0/1
Մեկնաբանություններն ընդամենը՝: 0
avatar